reede, 16. jaanuar 2009

Dakhla oaas, suplus kuumaveeallikas ja kaks tundi auto väljakaevamist teel Luxorisse

Kuupäev: 11.01.2009
Koht:  Egiptus, Dakhla oaas
Termomeeter näitab päeval: 24*C
Termomeeter näitab öösel: 7*C

Päev beduiinidde kämpingus algas tavapäraselt grupi hommikusöögiga. Pärast hommikusööki läks enamik grupist kaamelisõidule. Kuna mõned grupi liikmed olid kaamelitega juba korduvalt sõitnud, siis otsustasid need grupi liikmed sh mina seda mitte teha. Pooleteisttunniselt kaamelisõidult tagasi jõudnuna olid osalejad rahul ja õnnelikud. Kuna saatsin neid kaamelisõidule ja olin neil hiljem ka vastas, siis õnnestus mõned vahvad fotod teha.

Pärast kaamelisõitu ja asjade pakkimist, läksime Dakhla oaasi, et mõned söögiostud teha ning kuumaveeallikatesse ujuma minna.  Kui algne mulje kuumaveeallikatest oli kui kaheldava väärtusega pruunist vannist, siis selgus, et tegu oli vahva ujumiskohaga, kus kõik teenused sh külm õlu saadaval. Ujusime ja nautisime umbes tunnikese, eriti hea oli olla kuuma vett basseisin juhtiva toru all J Kogu lõbu maksis 10 Egiptuse naela ja oli raudselt oma hinda väärt.

Dakhla oaasist lahkusime pärast kiiret lõunasööki. Sõita plaanisime 2-3 tuindi, et seejärel kusagile Saharasse kämpima jääda. Umbes kella poole nelja ajal pärastlõunal märkasime suurt liivamäge ja mõtlesime, et selle taga saaksime segamatult kämpida, aga nii lihtne see polnud. Kui me oma suure rännumasinaga teelt maha keerasime, et liivamäe taha sõita osutus tee alguses täiesti sõidetavaks, aga mõned sajad meetrid hiljem jäime lootusetult kinni. Lootusetult selles mõttes, et väljakaevamisponnistused küll aitasid, aga hetk hiljem olime uuesti kinni ja nii pidevalt. Pärast mõningast väljakaevamist, otsustasime, et liivamäe taha me ei jõua ja auto tuleb teele tagasi saada. See aga tähendas, et moodustasime autole kui raudtee. Auto liikus raudadel meetrikese, siis jooksis seltskond jälle ligi tõstis rauad uuesti ette ä jälle meetrikene jne jne. Pidime auto ka ümber pöörama, see oli aga sellise raudtee tegijatele suurem katsumus. Aeg muudkui läks ja läks, aga pimeduse saabudes oli auto siiski tagasi teele saanud ja sõitsime rõõmasalt Luxori suunas edasi.

Luxorisse me sel õhtul jõuda ei plaaninud ja seega otsisme veel võimalusi telkimiseks. Kuna aga häid võimalusi keeruka pinnase tõttu ei olnud, siis jõusdsime välja järgmisesse oaasi, kus hotelli hoovi telkima jäime. Asukoht ei olnud halb. Oma toidu valmistamiseks saime kasutada hotelli kööki, hotell müüs ka aktsepteeritava hinnaga õlut ja ka toalett oli kasutatav. Kuna olime otsustanud kämpida, siis kämpisimegi hotelli hoovis ja hommikul viis tee meid juba Luxori suunas edasi.