teisipäev, 13. jaanuar 2009

Püramiidiid koos reisigrupiga või ilma reisigrupita ehk kuida ma nad kõik silmist kaotasin...

Kuupäev: 06.01.2009
Koht:  Egiptus, Kairo
Termomeeter näitab: 19*C

Äratus toimus igal ränduril oma. Minu äratus toimus kell 7.00, et kell 8.00 väljasõiduks valmis olla. Väike nescafe kohvi, hügeen, asjad kokku ja valmisolek minekuks. Paraku läks aga nii,  et kui osa rahvast oli hosteli väljapöösu juurde kogunenud, et minema hakata otsisin ma ikka ümberkaudsetest kohvikutest korralikku kohvi. Grupi juht arvas, et võiksin minna nurgatagusesse kohvikusse, et nad korjavad mu ülesse, kui mööda longivad. Läksingi kohvikusse, saingi korraliku kohvi, grupp läkski mööda, aga kui palusin neil pisut oodata, et tasun kohvi eest ja tulen kah, siis nii see ei läinud. Grupi saba kartis ilmselt maha jääda ja mind ära ootama ei jäädud. Kõik lonkisid kui üks mees edasi ja kui olin oma kohviarve maksmisega ühele poole saanud, siis näha püolnud enam kedagi. Üritasin aimata, kuhu nad meie militaarbussi parkinud olid, aga see ei viinud  kuhugi, seejärel ootasin pool tundi Egiptuse muuseumi kõrval, et ehk näen kedagi, aga ka see ei viinud kuhugi. Lõpuks näitas turismipolitsei üht liinibussi öeldes, et see läheb Gisa püramiidide juurde, et hüppa peale. Nii ma tegingi. Sõit püramiidide juurde kestis umbes 45 minutit ja maksis 2 Egiptuse naela. Püramiididelähemaks nägemiseks tuli  osta pilet, mis maksis 60 Egiptuse naela, osta sai ka püramiididesse sisenemise pileti, aga jätsin selle ostmata. Otsisn meie militaarbussi kõikidest parklatest püramiidide ümbruses, aga ei leidnud, seejärel kontsentreerusin juba ise püramiidide ja sfinksi vaatamisele ja pildistamisele. Ümbruses oli 9 püramiidi – 3 suurt ja võimast iidsetelee kuningatele, 6 väiksemat kuningannadele. Lisaks veel ohtralt erinevaid hauakambreid ja terve surnuaed. Hauakambritesse maeti kohalike sõnul kuninga  kaaskkond, kes siis kiningat elus teispooluses edasi teenniks. Mäletan veel üht huvitavat aspekti Egiptuse muuseumist, kus ka söödavatest koduloomadest olid tehtud muumiad, et kuningal teispoolses elus kõht tühjaks ei läheks. Tegin püramiididest terve hulga fotosid, mille loodan samuti blogisse riputada, kui internetti ikka jagub...

Giidiga tuur jäi sel korral minu jaoks ära, aga küllap ma loen kusagilt ja saan seeläbi targemkas. Hiljem selgus, et üks meie kahest grupijuhist oli tulnud tagasi hostelisse mind otsima, aga ei leidnund. Seejärel jäi mind hostelisse tagasi ootama ja ootas kuni lõunani. Teised läksid aga hoopis Saqqara püramiide vaatama ja alles hiljem Gisa pürammiide, mille vaatamise olin mina nende saabumise ajaks juba lõpetanud.

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar